Ideeën ter verbetering van de praktijkvoering

 

Mocht u ideeën ter verbetering van de praktijk of praktijkvoering hebben, dan hoop ik dat u mij dit laat weten. Dit kan gaan over de inrichting, bereikbaarheid, administratie of wat u ook tegen komt. Ik sta open voor nieuwe ideeën.

 

Zorgvisie van Widdershins;

Mensen helpen een zo optimaal mogelijk psychische gezondheid te bereiken door middel van onderzoek en behandeling vanuit diverse invalshoeken. Uitgangspunt hierbij is de hulpvraag die de basis voor het behandeldoel vormt. Respect en acceptatie van elkaar, een optimale inzet en gevoel voor humor van ons beiden zijn van uiterst belang om  het behandeldoel te behalen.

Nazorg bij WIddershins

Als de behandeling in overleg afgesloten is vindt, met uw goedkeuring, rapportage en/of terugverwijzing naar de huisarts plaats. Heeft u mijn hulp in de toekomst nodig, dan kunt u indien nodig  altijd contact met mij opnemen.

 


 

 

PRIVACYSTATEMENT

Widdershins

Widdershins, gevestigd te IJsselmuiden en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 08196248 hecht belang aan de bescherming van persoonsgegevens. Dit privacy statement legt uit hoe Widdershins met informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon omgaat, zoals bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

  • Toepassing

Dit privacy statement is van toepassing op de volgende categorieën natuurlijke personen van wie Widdershins persoonsgegevens verwerkt:

  • (potentiële) cliënten;
  • bezoekers aan de praktijk van Widdershins;
  • deelnemers aan bijeenkomsten van Widdershins;
  • sollicitanten;
  • alle overige personen die met Widdershins contact opnemen of van wie Widdershins persoonsgegevens verwerkt, met uitzondering van haar medewerkers.
  • Verwerking van persoonsgegevens

Widdershins verwerkt persoonsgegevens die:

  • een betrokkene zelf persoonlijk (tijdens een bespreking of bijeenkomst), telefonisch, schriftelijk, of digitaal (via e-mail of webformulieren op de website) heeft verstrekt, zoals contactgegevens of andere persoonsgegevens;
  • met toestemming van de betrokkene worden opgevraagd bij andere hulpverleners of verwijzers.

  • Doeleinden verwerking

Widdershins verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • het uitvoeren van een geneeskundige behandelovereenkomst en de declaratie voor verrichte werkzaamheden;
  • het onderhouden van contact, door uitnodigingen voor bijeenkomsten en informatie waar een betrokkene zelf om heeft gevraagd;
  • het verbeteren van de praktijkwebsite www.nfwiddershins.nl
  1. Rechtsgrond

Widdershins verwerkt persoonsgegevens op basis van één van de volgende rechtsgronden:

  • toestemming van de betrokkene. Deze toestemming kan altijd weer worden ingetrokken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking;
  • uitvoering van -of met het oog op- het sluiten van een geneeskundige behandelovereenkomst, waaronder ook het declareren  (aan derden) zoals een zorgverzekeraar;
  • een wettelijke verplichting, zoals bijvoorbeeld de verplichting om een medisch dossier bij te houden of het BSN te registreren;
  • een gerechtvaardigd belang, zoals het gebruik van contactgegevens voor het uitnodigen voor een bijeenkomst.
  • Verwerkers

Widdershins kan voor het verwerken van persoonsgegevens dienstverleners (verwerkers) inschakelen die uitsluitend volgens instructies van Widdershins persoonsgegevens verwerken. Widdershins  sluit met verwerkers een verwerkersovereenkomst die voldoet aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) daaraan stelt.

  • Persoonsgegevens delen met derden

Widdershins deelt persoonsgegevens met derden, als dat in het kader van de behandeling (bijvoorbeeld een verwijzing) is aangewezen of voor het voldoen aan een wettelijke verplichting nodig is. Widdershins deelt geen persoonsgegevens met derden voor commerciële doeleinden, tenzij bijeenkomsten samen met een andere organisatie worden georganiseerd. In dat geval worden uitsluitend noodzakelijke contactgegevens gedeeld.

  • Doorgifte buiten de EER

Widdershins  geeft in beginsel geen persoonsgegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Indien dit toch noodzakelijk mocht zijn, draagt Widdershins  ervoor zorg dat de doorgifte alleen plaatsvindt als de Europese Commissie heeft aangegeven dat het betreffende land een passend beschermingsniveau biedt of als sprake is van passende waarborgen in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

  • Bewaren van gegevens

Widdershins  bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is. Widdershins  hanteert in beginsel de volgende bewaartermijnen:

  • medische gegevens: ten minste 15 jaar na het einde van de behandelovereenkomst;
  • (financieel-)administratieve gegevens: 7 jaar na vastlegging van de gegevens;
  • gegevens van medewerkers en zzp’ers, anders dan (financieel-)administratieve gegevens: 5 jaar na uitdiensttreding respectievelijk na het einde van de overeenkomst van opdracht;
  • gegevens van sollicitanten: 6 maanden na afronding van de sollicitatieprocedure;
  • Wijzigingen privacystatement

Widdershins kan dit privacy statement altijd wijzigen. Een actuele versie van het privacy statement wordt op de website van Widdershins  gepubliceerd. Het is verstandig dit privacy statement regelmatig te raadplegen, zodat u bekend bent met eventuele wijzigingen.

  • Rechten, vragen en klachten

U heeft het recht Widdershins  te verzoeken persoonsgegevens in te zien, te rectificeren, te verwijderen, over te dragen, de verwerking te beperken en tegen de verwerking bezwaar te maken. Hierover kunt u contact opnemen met Widdershins  door een e-mailbericht te sturen naar margreetbijkerk@gmail.com

Ook bij vragen of klachten over de wijze waarop Widdershins  persoonsgegevens verwerkt, kunt u contact opnemen met Widdershins  door een e-mailbericht te sturen naar margreetbijkerk@gmail.com Een klacht trachten wij naar tevredenheid op te lossen. Mocht dat niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Klachten

Daarnaast kan het helaas ook voorkomen dat u niet tevreden bent over bijvoorbeeld mijn bejegening van u, een gebruikte methode of een rekening. Dat is vervelend.

Mogelijk berust het e.e.a. op een misverstand, als u het mij laat weten kunnen we samen proberen om tot een oplossing te komen.

Komen wij er niet uit, of wilt u uw klacht niet met mij bespreken, dan staat het u uiteraard vrij om een klacht in te dienen bij één van de beroepsverenigingen waarbij ik aangesloten ben.